26 augustus Kalibaru – Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Theo en Marion Brands - WaarBenJij.nu 26 augustus Kalibaru – Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Theo en Marion Brands - WaarBenJij.nu

26 augustus Kalibaru – Bali

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Marion

26 Augustus 2017 | Indonesië, Kuta

Onze laatste reisdag in Indonesië brengt ons van het grootste eiland (Java) naar het zogenaamde “Goden eiland” Bali. Om 4:45 uur is de wake-up call en om 6 uur zitten we in de bus. Het is een dikke 2 uur reizen naar de haven van Ketapang waar we met een veerboot de oversteek maken. We komen een andere Fox-groep tegen, die ook naar Bali gaat. We verlaten dus Java met haar moslims en moskeeën en komen aan in een eiland vol met Hindoeïstische tempels. Nadat we de eerste kilometers in Bali afgelegd hebben zien we tientallen apen langs de kant van de weg op zoek naar voedsel. Overigens is het hier op Bali nog een uur later dan op Java. De huizen zijn hier laag. Geen enkel huis mag hoger zijn dan de tempel. Aris geeft nog wat tips over vals geld dat op Bali schijnt te circuleren. Als je het briefje van 50.000 Roepia dubbel vouwt en je slaat dan hard op de kant waar de president op staat en de bril van de president is dan niet kapot, dan is het briefje echt ;) !!
Nadat we nog een keer de liedjes “Soerabaja” en “Brandend zand” met de hele bus hebben gezongen komen we aan bij het kantoor van Fox in Bali. Hier nemen we afscheid van 12 van onze groep die naar andere plaatsen op Bali gaan. Wij kunnen in de bus blijven want die brengt ons naar The Patra Bali Resort & villa’s. Wat een mega complex. Morgen maar eens goed ontdekken. We gaan met een paar reisgenoten op het terras genieten van de ondergaande zon die we langzaam maar zeker in het westen aan de horizon in de Indische oceaan zien zakken. Langzaam maar zeker oftewel Tempo Doeloe is het motto van Indonesië en van onze reis geweest. Nu zijn we op de laatste halte van onze trip.
De komende dagen willen we voor het eerst gaan snorkelen. Ik wil nog golfen en samen vooral lekker lui gaan genieten van alles wat Kuta en dit resort verder te bieden heeft. Dus misschien nog een laatste bijdrage in dit dagboek aan het eind van komende week, maar voorlopig wordt het toetsenbordje opgeborgen.
Voor ik het vergeet wil ik op deze plek al onze reisgenoten bedanken omdat zij hebben bijgedragen aan een voor ons onvergetelijke reis door Indonesië. In willekeurige volgorde: Lies en Hans, Wim en Ria, Roel en Wilma, Mans en Karin, Zico, Marga, Tom, Emma, opa René en oma Jozien, Anita, Meindert, Thomas en Daniël, Jelle, Mariska, Jessica en Charlotte, Yvonne, Matthieu, Kasper en Tim.
Terima kasih!!

• 27 Augustus 2017 - 22:46

Linda:

Geniet dan nog maar lekker van jullie rust. Jullie hebben ook twee vermoeiende maar naar mijn mening prachtige weken achter de rug. Ik heb in ieder geval van elk verslag genoten en
    Las dood de regels door dat het voor jullie ook super fantastisch was. Snorkel en golf ze nog. Groetjes

• 29 Augustus 2017 - 08:40

Carin:

Heeey Opa en Oma,
    Nu genieten op Bali na 2 intensieve weken in Java! Alhoewel je op Bali heel veel dingen kan doen en heeeeel veel te zien is, maaaaaaarrrrrr even rust is ook overheerlijk...jullie zijn ook een dagje ouder hahaha
    Dikke kuskus

• 16 November 2017 - 21:00

Mans:

Beste Marion en Theo,
    Wat hebben wij genoten van deze prachtige reis en het ontzettend leuke reisgezelschap!
    En dan nu dit reisverslag gelezen; alsof je de hele reis herbeleeft...super geschreven!
    Wij danken jullie voor dit prachtige aandenken! Hopelijk zien we elkaar snel nog eens. Jullie zijn altijd welkom in het hoge noorden.....
    Lieve groet uit Veendam van Karin en Mans