Naar Canada - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Theo en Marion Brands - WaarBenJij.nu Naar Canada - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Theo en Marion Brands - WaarBenJij.nu

Naar Canada

Door: Theo en Marion

Blijf op de hoogte en volg Theo en Marion

25 Juli 2023 | Canada, Vancouver

Om kwart over 8 vanmorgen vertrekken we naar Schiphol. Zonder file kachelen we naar onze Eazzypark in Hoofddorp waar onze Marrokkaanse chauffeur van de pendelbus netjes nog even op ons gewacht heeft. Onderweg vertelt hij honderduit. Hij gaat volgende week trouwen en familie van over de hele wereld (zelfs uit Canada) komt naar zijn bruiloft. De ras Amsterdammer verdient netto € 13,80 per uur vertelt hij trots en werkt 16 uur per dag!! Tja tijden veranderen. Hij zegt ook vaak fooi te krijgen omdat de mensen zo tevreden zijn over zijn service. En wij hebben natuurlijk weer geen kleingeld. Met een beetje schaamrood pak ik snel de koffers van hem aan.

John en Monique komen een half uurtje later aan op Schiphol. Samen overwinnen we het zelf labelen van onze koffers die vervolgens opgevreten worden door een grote machine. Het security check tijdslot dat we hadden halen we mooi op tijd. Dus tijd voor een kop koffie en broodjes die we op ons gemakje wegwerken in een van de Schiphol eettentjes. Om kwart voor vier vertrekken we keurig op tijd in een bomvolle KLM Boeing 777 naar Canada. De route van de reis naar Vancouver blijkt over Groenland te gaan. Precies 9 uur later landen we weer om kwart voor 4 ‘s middags in Canada. Als we naar buiten kijken na de landing zien we dat het pijpenstelen regent.

Zo nu snel de koffers ophalen, maar dat blijkt in Canada net iets anders te werken. Eerst zelf electronisch de paspoorten inchecken en digitaal allerlei vragen beantwoorden waarna uit het apparaat een bon met onze pasfoto’s verschijnt. Hiermee gaan we naar de douane loketten waar we de bon inleveren en we weer vragen gesteld krijgen. Blijkbaar zien we betrouwbaar genoeg uit en mogen we door naar de bagageband om ons lichtblauwe en grijze koffer van de band te plukken. Bij de uitgang van het vliegveld staat een Sawadee mannetje ons op te wachten. Hier verzamelen we en zien we voor het eerst onze reisgenoten. Hij brengt ons naar een prachtig zwart Amerikaans middelgroot busje. Ervoor staat onze chauffeur en reisleider. Hij lijkt in zijn zwarte pak met een dunne zwarte stropdas en Hazes hoed precies op een van de Blues Brothers. Johan Dean stelt zich kort voor en brengt ons naar ons eerste hotel van onze trip. Het Radisson Blue hotel. Marcel, het Swawadee mannetje, vertelt dat het hotel net helemaal nieuw verbouwd is maar dat het restaurant nog niet klaar is. Morgenvroeg ontbijten wordt dus een dingetje. We zullen zien. We spreken met John en Monique af om nog een potje

Skip Boo te spelen in de foyer. We gaan zo tot half 9 proberen op en wakker te blijven om de jetlag zo snel mogelijk te overwinnen. Dat lukt en John en Monique hebben we nu het kaartspelletje geleerd. Moe maar voldaan kruipen we om 9 uur in ons bed in een werkelijk prachtige hotelkamer. We zijn dan precies 25 uur op. Tijd om nog ff deze blog te tikken en dan lekker slapen.

• 25 Juli 2023 - 08:30

Mary:

[e-1f44d]

• 25 Juli 2023 - 08:54

Wilma:

Wat fijn dat jullie goed aangekomen zijn!! Geniet van jullie trip door [e-1f1e8][e-1f1e6] Canada!!

Groetjes en liefs Wilma[e-1f609]

• 25 Juli 2023 - 09:06

Ger:

Wederom, zoals gewend van vorige reizen, een mooi verslag.

• 25 Juli 2023 - 13:01

Yolanda :

Verheug me al op de rest vab de verslagen . Weer zo leuk geschreven als of we erbij zijn. Fijn dat jullie goed zijn aan gekomen [e-1f44d][e-1f60d]