Terug naar Vancouver - Reisverslag uit Richmond, Canada van Theo en Marion Brands - WaarBenJij.nu Terug naar Vancouver - Reisverslag uit Richmond, Canada van Theo en Marion Brands - WaarBenJij.nu

Terug naar Vancouver

Door: Theo en Marion

Blijf op de hoogte en volg Theo en Marion

08 Augustus 2023 | Canada, Richmond

Vandaag komt er langzaam een einde aan onze trip door West Canada. We ontbijten ‘s morgens op ons ooie dooie in het hotel en stappen om kwart over 10 in de zwarte Limo bus.

Johan brengt ons vandaag nog een uurtje naar Sidney waar we nog wat rond kunnen neuzen en shoppen voordat we op de veerboot stappen naar Vancouver. Langs de waterkant zien we in een tuin mooie beelden staan. In de winkel waar we wat te lunchen kopen wordt John bijna van de sokken gereden door een oude vrouw in een scootmobiel. Achterop heeft ze een sticker met de tekst “Sidney” wat natuurlijk niet klopt want ze “zit wel” [e-1f602]

Tegen 12 uur vertrekt de grote veerboot voor een mooie tocht door een eilandengroepje dat de Gulf Islands wordt genoemd. De meeste van deze eilandjes zijn van de Verenigde Staten en niet van Canada. Als we van boord gaan en naar ons hotel in Richmond rijden komen we ook langs de Amerikaans-Canadese grens.

Onderweg stopt Johan nog even bij een blueberry plantage waar hij een grote doos blauwe bessen koopt. Die schenkt hij aan het hele reisgezelschap om te verdelen en morgen bij het ontbijt te nuttigen. Zeer attent.

We checken in en gaan wat later voor het laatste avondmaal de deur uit. Het wordt niet het Canadese Poutine (soort van Döner kapsalon) wat ik de hele vakantie gezocht heb, maar Italiaans bij Italian Tomato in Richmond waar wij de enige niet-Chinezen zijn en het ons prima smaakt. Ze weten zeker dat dit onze laatste avond in Canada is want het is daar erg relaxt en we moeten zelfs de serveerster om cappuccino vragen, die ze overigens niet hebben. Niet getreurd tijdens de wandeling terug naar het hotel biedt Starbucks weer eens uitkomst.

• 09 Augustus 2023 - 08:11

Linda Reulen:

[e-1f622] het klinkt zo droevig. Aan alles komt een einde (nur die Wurst hat zwei). Ik heb met veel plezier jullie verslagen gelezen en wacht af op alle verhalen die er ongetwijfeld zullen komen. Ik wens jullie een hele fijne terugreis en geniet nog van de laatste uurtjes.

Gr. Linda

• 09 Augustus 2023 - 08:28

Je Neefje :) :

Goede terugreis [e-2708]

• 09 Augustus 2023 - 08:53

Wilma:

Alle reisverslagen met plezier gelezen[e-1f603]

En wens jullie een veilige [e-1f340]naar huisreis!!!!

Verheug me al weer als we mekaar weer in het echie zien, tot gauw Marion.

Liefs en groetjes!

• 09 Augustus 2023 - 16:47