8 oktober van Chiang Mai naar Pai - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Theo en Marion Brands - WaarBenJij.nu 8 oktober van Chiang Mai naar Pai - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Theo en Marion Brands - WaarBenJij.nu

8 oktober van Chiang Mai naar Pai

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Marion

08 Oktober 2015 | Thailand, Mae Hong Son

We gaan 4 dagen de bergen van Noord Thailand in en dus gaan we in 2 minibusjes verder. Wij zitten in een busje met Lucienne, Céline, Kevin en Kual. We beginnen met een bezoek aan de tempel van de witte olifant, Doi Suthep. 200 Trappen, aan beide kanten versierd met een Naga (slang), omhoog naar het complex waar ook veel dag Boeddha’s staan en waar we gezegend worden door een monnik die ons een wit koordje om de pols bindt wat een behouden reis moet brengen. Jammer dat Hans er niet meer bij is want die ligt nu al een week in het ziekenhuis in Bangkok. Hij mag nog niet in het vliegtuig terug naar Nederland!! Vanaf de tempel kijk je uit over Chiang Mai, helaas hangt er een nevel over de stad en zijn mooie foto’s niet te maken. We vervolgen onze weg door de bergen waar kilometers lang aan gewerkt wordt en het dus niet erg opschiet. Lunchen doen we in een oud tentje onderweg waar het eten weer voortreffelijk is. De oude baas van de uitspanning zit een home-made sigaretje te roken gemaakt van jonge bananen bladen als vloeitje en zelf gemaakte tabak, die hij met een kwastje en een potje lijm dicht plakt. Hij biedt ons er eentje aan en Wietse durft hem ook nog op te roken. Hij smaakt naar menthol zegt hij.
Na de lunch bezoeken we de 60 meter hoge watervallen van Mok Fah. Een veel mooiere waterval dan degene die we eerder op onze reis hebben gezien en waar we geen halsbrekende toeren voor hoeven uit te halen om hem helemaal te kunnen bewonderen.
De weg gaat verder en is nog steeds in aanleg. We stoppen bij de Karen stam, waar we door het dorp heen wandelen. De stam hanteert sinds eeuwen ecologische principes bij alles wat ze doen en daar zijn ze in Thailand blijkbaar heel trots op. Als we in het dorpje Pai aankomen maken we weer een wandeling en aanschouwen een backpackers dorpje waar veel jeugdigen hun tijd doorbrengen. Vroeger was dit een plaats waar marihuana vrijelijk gebruikt kon worden maar sinds enkele jaren is de overheid hier strenger toezicht gaan houden en is daar niets meer van te zien. Wel zien we enorm veel barretjes, restaurantjes, tattoo shops en was service bedrijfjes. 30 Bath per kilo kost dit, omgerekend zo’n 75 eurocent. Tja daar kun je niet voor in een vuile onderbroek rondlopen, alhoewel ik daar bij sommige figuren die ik zie toch aan twijfel. Na 10 minuten rijden komen we aan in een resort waar we een heel leuk knus houten huisje krijgen aangewezen. Gelukkig kunnen we toch eten in het resort en hoeven we niet weer in de minibus naar Pai of een ander restaurant in de buurt.