7 oktober Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Theo en Marion Brands - WaarBenJij.nu 7 oktober Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Theo en Marion Brands - WaarBenJij.nu

7 oktober Chiang Mai

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Marion

07 Oktober 2015 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag zijn we met zijn zevenen als we de trip naar het Elephant Nature Park maken. Met de mini-bus rijden we in anderhalf uur naar de olifanten en onderweg krijgen we een filmpje met olifantentips. Het park vangt zieke en oude olifanten op en geeft ze een geweldig thuis. Zielig om te zien hoe sommige verminkt zijn door landmijnen, aangereden door vrachtauto’s of mishandeld door hun baas. Het is een ontzettend relaxte dag met onze gids van de dag Zaa. We mogen zelf de kolossen voeren, aaien, wassen enz. We krijgen alle uitleg over de verzorging en het leven van de olifanten in dit paradijsje dat prachtig ingesloten ligt in een groene vallei. Super initiatief van een klein Thais vrouwtje 15jaar geleden.
Terug in het hotel gaan we zwemmen op de 4e verdieping van het 25 etages tellende hotel. Ook wel eens lekker zo rustig een boekje lezen aan de poolside. Vanavond gaan we in Chiang Mai zelf eten en komen uit bij een tentje waar ze pizza’s hebben. Gaan vervolgens met Lucienne nog over de night markt om te kopen en lekker te pingelen. Lukt weer prima. Aan het einde pikken we een terrasje in de buurt van ons hotel, waar ze ons 2 keer willen laten betalen. Na dat ze tig keer sorry hebben gezegd gaan we ons bergkoffertje pakken voor de komende 4 dagen.