29 september Chinatown–Paleis–Siam Nimarit show - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Theo en Marion Brands - WaarBenJij.nu 29 september Chinatown–Paleis–Siam Nimarit show - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Theo en Marion Brands - WaarBenJij.nu

29 september Chinatown–Paleis–Siam Nimarit show

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Marion

29 September 2015 | Thailand, Bangkok

Geen wake-up call en toch net op tijd op. Om 7 uur vertrekken we voor ons bezoek aan Chinatown in hartje Bangkok. We bezoeken eerst een Boeddhatempel blootsvoets aan de rand van Chinatown waarna Khaul ons leidt door steeds kleiner wordende steegjes. Wat een geuren en indrukken krijgen we te verwerken. Khaul die half Chinees half Thais is gaat helemaal los. Overal laat ze ons proeven van zwarte eieren, tot gesuikerde nootjes, tot mierzoete vruchtensap en Patthai met lente-uitjes en limoen. Voor mijn gevoel zit bijna iedereen op straat te koken of te eten. Een warendienst van keuring kennen ze niet dat is me wel duidelijk. Een hele belevenis en we weten nu echt dat we in Azië zijn. We lunchen in een Chinees restaurant en gaan dan met een bootje naar de overkant waar het koninklijk Paleis ligt. Dit is het enige koninklijk Paleis wat je kunt bezoeken legt onze gids uit. We dachten aan 1 gebouw maar niets blijkt minder waar. Het is een gigantisch complex van tempels en andere paleizen. We kijken onze ogen uit. Wat een pracht en praal. Gouden koepels en daken, met mozaïek tegels en spiegeltjes beklede torens, heel veel Boeddhabeelden en andere mythologische figuren etc. We zijn erg onder de indruk en genieten met volle teugen. Net als we teruggaan naar de bus breekt een enorme plensbui uit. Ff 10 minuten schuilen en de zon breekt weer door. Het avondprogramma bestaat uit de Siam Nimarit show. Marion en ik gaan samen met Lucienne. Zij is de enige van onze groep die ook voor deze excursie geboekt heeft. We worden met een klein busje ernaar toe gereden weer door de eeuwige files van Bangkok. Onze chauffeur kijkt onderweg in de file naar een soort Thaise GTST!!! Het schiet toch niet op…. Na een lekker diner gaan we een enorm theater in waar we de show gaan meemaken. Het blijkt een prachtig spektakel te zijn waarin de geschiedenis van Thailand wordt uitgebeeld. Dansers en danseressen, olifanten, geiten, bootjes die over water varen dat opeens onder de bühne uitkomt, dansers die door de zaal naar het plafond vliegen of van links naar rechts, te veel om op te noemen. Met zijn drieën kijken we onze ogen uit, een echte aanrader voor een toerist in Bangkok. De terugreis gaat zonder files in minder dan de helft van de tijd. Een super vakantie dag gehad vandaag.

• 29 September 2015 - 18:31

Linda Uranka:

Nou zeg, wat een verhaal al. Nog maar twee dagen daar en al zoveel gezien. Kan niet wachten op,het vervolg van jullie trip. Geniet maar lekker en neem wat kruiden mee. Hahahahaha. Gr. Linda.

• 30 September 2015 - 09:22

Ger & Yolanda:

Hi, inderdaad 2 dagen daar en al veel meegemaakt. En als ik 't zo lees intensief en indrukwekkend. Goed zo. geniet er maar van. Groeten Yoland en Ger