27 en 28 september van Gen Heij naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Theo en Marion Brands - WaarBenJij.nu 27 en 28 september van Gen Heij naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Theo en Marion Brands - WaarBenJij.nu

27 en 28 september van Gen Heij naar Bangkok

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Marion

28 September 2015 | Thailand, Bangkok

Na een behoorlijke turbulente periode begint vandaag onze lang verwachte trip naar Thailand. Onze eerste officiële reis als Opa en Oma. Gisteren van alle familie afscheid genomen met als hoogtepunt natuurlijk de knuffels voor de 4 weken oude Daley. Shelly en Guido brachten ons vanmorgen met de huurauto naar Schiphol. Inchecken, douane en controle gingen heel soepel en snel. Marion was in haar nopjes. De andere FOX reisgenoten hebben we gemist op Schiphol, we waren wat aan de late kant op het afgesproken trefpunt na het taxfree shoppen. Daarna mooi op tijd vertrokken met de Airbus van China Airlines. Gelukkig een ruim en groot vliegtuig (was ff bang dat de stoelen op de toch wat kleinere Chinese wereldburgers gemaakt waren). Filmpje gekeken in het vliegtuig, wat gecandycrushed maar helaas nauwelijks geslapen. En voor je het weet zijn de 11 uur vliegen voorbij. Om 6:45 uur landden we op het vliegveld van Bangkok.
Daar ontmoeten we onze andere 10 reisgenoten waaronder 2 jongelui uit Heerlen. Tja de wereld is een dorp. Na een dik uur door de spits van Bangkok naar het Furama hotel downtown Bangkok. We mogen ons even opfrissen en gelukkig kunnen we ook al inchecken, het is immers pas kwart voor 9!!! Fox laat er geen gras over groeien en we mogen meteen met onze reisleider Sander en gids Khaul mee voor de Klong tour, een boottocht door de kleine grachtjes en kanaaltjes van Bangkok. Het heet niet voor niets het Venetië van Azië. Wat een contrasten tussen prachtige gebouwen en tempels en aan de andere kant armzalige hutjes die op palen boven het water hangen. Ook voeren we de vissen die een flink gevecht om ons brood voeren en zien we nog een varaan door het water glijden. Dat mag een wonder heten want het water is vies en bruin en plaatselijk drijft er flink wat troep in. De Thai nemen het niet zo nauw….. We sluiten de boottocht af met een gezamenlijke lunch waar we de andere reizigers weer wat beter leren kennen. Om 3 uur zijn we terug in het hotel waar we tot 5 uur vrij zijn. We gaan met een paar reisgenoten zwemmen op het dak van het hotel (20e verdieping). Heerlijk en wat een fantastisch uitzicht over Bangkok en haar 10 miljoen inwoners.
Om 5 uur is de briefing met heel veel info over de excursies die nog voor de boeg staan, fooienpot etc. Om 6 uur gaan we weer door de spits, die hier de hele dag duurt, naar de rivier de Chaos Praha waar we op de boot gaan voor de dinner cruise. Lekker pittig Thais eten met optredens van een Thais meisjes op een soort citer en een dansgroep die Thaise dansjes uitvoeren terwijl de mooi verlichte authentieke boot langs de skyline van Bangkok by night glijdt. Om 9 uur lokale tijd worden we terug gebracht naar ons hotel. Lekker het mandje in want we zijn nu 32 uur op geweest en Sander heeft een wake-up call voor 7 uur morgen vroeg geregeld bij de receptie.